záhlaví5 kopie.jpg

Líbí se Vám tyto stránky?

Ano, líbí (141 | 78%)
Jak již tradičně jsme 5. - 8. července podnikli hlavní výlet FUMOTO, tentokrát do Karlovarského kraje. Základnu jsme měli v kempu Stebnice u Jesenické přehrady (u Chebu).

1. den jsme na cestě navštívili Žďákovský most a Břidliční jezero u Hromnic, se slabým roztokem kyseliny sírové. Do kempu jsme dorazili asi v 15:30. Po cestě byla jedna nepříjemná událost, a to když Pavlovi došel benzín. S trochou štěstí a trpělivosti jsme ale dojeli v pořádku. Večer se někteří členové šli vykoupat do přehrady.

2. den jsme jeli do Jáchymova, přes Mariánskou. Tato cesta byla plná serpentin, takže byla velmi náročná pro řidiče i spolujezdce. V Jáchymově jsme navštívili Mauthausenské schody a tábor Svornost s pozůstatkem podzemní separace. Pak jsme pokračovali přes Boží Dar na Klínovec 1245 m n.m. Zde jsme poobědvali a někteří navštívili rozhlednu. Další zastávka byla na Fichtelbergu v Německu, kde je zvon porozumění a též rozhledna. V okolí Klínovce i Fichtelbergu nám život znepříjemnili rojící se vosičky, v životě jsem jich tolik neviděl (šla z nich až hrůza). Odtud jsme pokračovali do Karlových Varů na MFF. Vyfotili jsme se na červeném koberci a navštívili kolonády. Bylo zde, ale velmi přelidněno a potrápilo nás úmorné vedro, takže jsme z toho byli zcela vyčerpáni. Na zpáteční cestě jsme trochu bloudili a udělali si tak neplánovanou zajížďku krásnou krajinou.

3. den jsme jeli až do Aše, kde jsme vyšli na 34 m vysokou, volně přístupnou rozhlednu Háj (nádherná kamenná stavba). Dále jsme zajeli do nejzápadnějšího města ČR, Hranice, a jeho místní části Trojmezí, kde se nachází trojmezí historických zemí Čech, Bavorka a Saska (dříve ČSSR, SRN a NDR). Další zastávka byla ve Františkových Lázních, kde jsme se vyfotili u Františka. Na závěr byla zastávka v Chebu. Zde již bylo hodně členů unaveno z velkého vedra, a tak šla na náměstí jen část členů. Na náměstí stojí za zhlédnuti zejména špalíček a dům, kde byl zavražděn Valdštejn.

4. den byl den návratu. Po cestě okořeněnou trochou bloudění jsme krátce navštívili Svatý Ján pod Skalou a lom Ameriku. Zajímavostí byly i dva losi přebíhající nám přes cestu.
Na zpáteční cestě měl Láďa (Jawa 350) problémy se zapalováním, ale nakonec s vypětím všech sil šťastně dojel, Maruška ale musela zbytek cesty strávit v autě. Menší problém měl i Vašek st. (Jawa 250). Asi škvarek na zapalování, ale vše odstraněno.

Výletu se zúčastnilo 9 motorek: Petr s Vojtou, Marcela s Terezkou, Radek, Láďa s Maruškou, Vašek st., Vašek ml., Jenda s Míšou, Pepa s Mařenkou, Pavel s Maruškou. Doprovodným autem jel Josef s Adélkou a Ládíkem.

Počasí bylo výborné, až na úmorné vedro. Na cestě domů jsme se vždy nějakým zázrakem dešti vyhnuli a tak jediný déšť, který jsme zažili, byl v noci a k ránu na třetí den.

Na závěr chci poděkovat Jeníkovi a Pepovi za vedení a uzavírání kolony při složitých přejezdech a složité orientaci v lesích a městech. Dále chci poděkovat Radkovi za zapůjčení vozíku na osobní věci. Josefovi za servisní podporu a trpělivost při bloudění i řízení za naší kolonou.
Všem chci poděkovat také za trpělivost se mnou, protože některé chvíle výletu byly nervově náročné.

Snad se výlet podařil a bude na co vzpomínat.
Ujeli jsme asi 1000 km.

Závěrem chceme poděkovat také členům i ne členům, kteří sice nejeli, ale uspořádali nám velmi milé uvítání a občerstvení při příjezdu.

Foto viz odkaz na rajče:
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "7567"
Name
Comment
Or visit this link or this one